Warsztaty multimedialne i instalacja performatywna: Light Graffiti & Perceptual Feedback – wirtualne spotkanie ruchu, światła i dźwięku
„Light graffiti”
Zajęcia Light graffiti integrują ruch, światło i obraz wideo w instalacji interaktywnej.
Wykorzystują autorską cyfrową technikę wideo świetlnego graffiti, w której uczestnicy za pomocą małych światełek LED tworzą na żywo, swoim ruchem, ewoluujący w czasie rzeczywistym wirtualny obraz wideo.
Zajęcia wykorzystują naturalną dla dzieci ciekawość i skłonność do wyrażania siebie poprzez ruch, angażują ich aktywność fizyczną w kreatywnym działaniu, stwarzają możliwość użycia nowych technik do tworzenia różnorodnych wirtualnych obrazów – w sposób naturalny i intuicyjny.
Technika ta stanowi pomost między fizycznym ruchem dzieci a „malowaniem” na wirtualnym płótnie – ekranie projekcji. Efekt działania, rzutowany na ścianę, widoczny jest w czasie jego tworzenia. Tworzone obrazy stopniowo się przenikają, budując dynamiczną i nieprzewidywalną narrację.
W zajęciach tych chodzi przede wszystkim o uczestnictwo i interakcję – o połączenie zabawy z kreatywnością i walorem edukacyjnym.
„Perceptual feedback”
Zajęcia te wykorzystują instalację performatywną, integrującą ruch z obrazem wideo poprzez autorską technikę interaktywną, dzięki której ciało i jego ruch stają się instrumentem malowania wirtualnego obrazu – tworzącym różne kształty i kolory w obrazie wideo.
Uczestnicy, tworząc na żywo sobą i swoim ruchem wirtualny efekt graficzny, widzą go na bieżąco przed sobą w projekcji wideo – jak w lustrzanym odbiciu.
Technika ta opiera się na ekstrakcji ruchu z obrazu w oparciu o kontrast i kluczowanie koloru względem czarnego tła.
Użycie tego rodzaju technologii prowadzi do spotkania świata fizycznego (ruch ciała) ze światem wirtualnym (obraz wideo), generuje równoległość przestrzeni fizycznej i wirtualnej, przy czym obie wzajemnie na siebie oddziałują, przenosząc działanie z przestrzeni fizycznej w przestrzeń wirtualną.
Prowadzenie: Michał Osowski
Budynek główny, niecka, parter CSW
Warsztaty skierowane są do osób od 7 r.ż.
Limit miejsc: 8 osób w grupie (1. grupa godz. 12.00-13.00, 2. grupa 13.00-14.00, 3. grupa 14.00-15.00)
Michał Osowski – Kompozytor działający interdyscyplinarnie.
Studiował w Instytucie Sonologii w Konserwatorium Królewskim w Hadze, kompozycję w Konserwatorium Muzycznym Codarts w Rotterdamie oraz techniki interaktywne w IRCAM-ie w Paryżu.
Prezentował swoje prace zarówno w kontekście artystycznym, jak Cinémathèque Française w Paryżu czy festiwal De Wereld van Witte de With w Rotterdamie, jak i w miejscach niekonwencjonalnych – w budynkach publicznych, na ulicach, w parkach i szkołach.
Tworzy projekty oparte na użyciu instalacji interaktywnych własnego pomysłu, zapraszając odbiorców do aktywnego i spontanicznego uczestnictwa.
Mieszkając w Holandii, zrealizował kilka tego typu autorskich projektów, m.in. Tracking Rotterdam (2009–2012), Tussen Beweging en Geluid (2016), Cool in Beweging (2018), we współpracy z różnymi instytucjami i fundacjami, angażując w uczestnictwo lokalne społeczności.
W 2020 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury.
W ostatnim czasie uczestniczył w projekcie Twórcze preteksty – wspieranie rozwoju osobistego i społecznego dzieci i młodzieży we Wrocławiu.
czytaj więcej
Zajęcia Light graffiti integrują ruch, światło i obraz wideo w instalacji interaktywnej.
Wykorzystują autorską cyfrową technikę wideo świetlnego graffiti, w której uczestnicy za pomocą małych światełek LED tworzą na żywo, swoim ruchem, ewoluujący w czasie rzeczywistym wirtualny obraz wideo.
Zajęcia wykorzystują naturalną dla dzieci ciekawość i skłonność do wyrażania siebie poprzez ruch, angażują ich aktywność fizyczną w kreatywnym działaniu, stwarzają możliwość użycia nowych technik do tworzenia różnorodnych wirtualnych obrazów – w sposób naturalny i intuicyjny.
Technika ta stanowi pomost między fizycznym ruchem dzieci a „malowaniem” na wirtualnym płótnie – ekranie projekcji. Efekt działania, rzutowany na ścianę, widoczny jest w czasie jego tworzenia. Tworzone obrazy stopniowo się przenikają, budując dynamiczną i nieprzewidywalną narrację.
W zajęciach tych chodzi przede wszystkim o uczestnictwo i interakcję – o połączenie zabawy z kreatywnością i walorem edukacyjnym.
„Perceptual feedback”
Zajęcia te wykorzystują instalację performatywną, integrującą ruch z obrazem wideo poprzez autorską technikę interaktywną, dzięki której ciało i jego ruch stają się instrumentem malowania wirtualnego obrazu – tworzącym różne kształty i kolory w obrazie wideo.
Uczestnicy, tworząc na żywo sobą i swoim ruchem wirtualny efekt graficzny, widzą go na bieżąco przed sobą w projekcji wideo – jak w lustrzanym odbiciu.
Technika ta opiera się na ekstrakcji ruchu z obrazu w oparciu o kontrast i kluczowanie koloru względem czarnego tła.
Użycie tego rodzaju technologii prowadzi do spotkania świata fizycznego (ruch ciała) ze światem wirtualnym (obraz wideo), generuje równoległość przestrzeni fizycznej i wirtualnej, przy czym obie wzajemnie na siebie oddziałują, przenosząc działanie z przestrzeni fizycznej w przestrzeń wirtualną.
Prowadzenie: Michał Osowski
Budynek główny, niecka, parter CSW
Warsztaty skierowane są do osób od 7 r.ż.
Limit miejsc: 8 osób w grupie (1. grupa godz. 12.00-13.00, 2. grupa 13.00-14.00, 3. grupa 14.00-15.00)
Michał Osowski – Kompozytor działający interdyscyplinarnie.
Studiował w Instytucie Sonologii w Konserwatorium Królewskim w Hadze, kompozycję w Konserwatorium Muzycznym Codarts w Rotterdamie oraz techniki interaktywne w IRCAM-ie w Paryżu.
Prezentował swoje prace zarówno w kontekście artystycznym, jak Cinémathèque Française w Paryżu czy festiwal De Wereld van Witte de With w Rotterdamie, jak i w miejscach niekonwencjonalnych – w budynkach publicznych, na ulicach, w parkach i szkołach.
Tworzy projekty oparte na użyciu instalacji interaktywnych własnego pomysłu, zapraszając odbiorców do aktywnego i spontanicznego uczestnictwa.
Mieszkając w Holandii, zrealizował kilka tego typu autorskich projektów, m.in. Tracking Rotterdam (2009–2012), Tussen Beweging en Geluid (2016), Cool in Beweging (2018), we współpracy z różnymi instytucjami i fundacjami, angażując w uczestnictwo lokalne społeczności.
W 2020 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury.
W ostatnim czasie uczestniczył w projekcie Twórcze preteksty – wspieranie rozwoju osobistego i społecznego dzieci i młodzieży we Wrocławiu.
Warsztaty multimedialne i instalacja performatywna: Light Graffiti & Perceptual Feedback – wirtualne spotkanie ruchu, światła i dźwięku
„Light graffiti”
Zajęcia Light graffiti integrują ruch, światło i obraz wideo w instalacji interaktywnej.
Wykorzystują autorską cyfrową technikę wideo świetlnego graffiti, w której uczestnicy za pomocą małych światełek LED tworzą na żywo, swoim ruchem, ewoluujący w czasie rzeczywistym wirtualny obraz wideo.
Zajęcia wykorzystują naturalną dla dzieci ciekawość i skłonność do wyrażania siebie poprzez ruch, angażują ich aktywność fizyczną w kreatywnym działaniu, stwarzają możliwość użycia nowych technik do tworzenia różnorodnych wirtualnych obrazów – w sposób naturalny i intuicyjny.
Technika ta stanowi pomost między fizycznym ruchem dzieci a „malowaniem” na wirtualnym płótnie – ekranie projekcji. Efekt działania, rzutowany na ścianę, widoczny jest w czasie jego tworzenia. Tworzone obrazy stopniowo się przenikają, budując dynamiczną i nieprzewidywalną narrację.
W zajęciach tych chodzi przede wszystkim o uczestnictwo i interakcję – o połączenie zabawy z kreatywnością i walorem edukacyjnym.
„Perceptual feedback”
Zajęcia te wykorzystują instalację performatywną, integrującą ruch z obrazem wideo poprzez autorską technikę interaktywną, dzięki której ciało i jego ruch stają się instrumentem malowania wirtualnego obrazu – tworzącym różne kształty i kolory w obrazie wideo.
Uczestnicy, tworząc na żywo sobą i swoim ruchem wirtualny efekt graficzny, widzą go na bieżąco przed sobą w projekcji wideo – jak w lustrzanym odbiciu.
Technika ta opiera się na ekstrakcji ruchu z obrazu w oparciu o kontrast i kluczowanie koloru względem czarnego tła.
Użycie tego rodzaju technologii prowadzi do spotkania świata fizycznego (ruch ciała) ze światem wirtualnym (obraz wideo), generuje równoległość przestrzeni fizycznej i wirtualnej, przy czym obie wzajemnie na siebie oddziałują, przenosząc działanie z przestrzeni fizycznej w przestrzeń wirtualną.
Prowadzenie: Michał Osowski
Budynek główny, niecka, parter CSW
Warsztaty skierowane są do osób od 7 r.ż.
Limit miejsc: 8 osób w grupie (1. grupa godz. 12.00-13.00, 2. grupa 13.00-14.00, 3. grupa 14.00-15.00)
Michał Osowski – Kompozytor działający interdyscyplinarnie.
Studiował w Instytucie Sonologii w Konserwatorium Królewskim w Hadze, kompozycję w Konserwatorium Muzycznym Codarts w Rotterdamie oraz techniki interaktywne w IRCAM-ie w Paryżu.
Prezentował swoje prace zarówno w kontekście artystycznym, jak Cinémathèque Française w Paryżu czy festiwal De Wereld van Witte de With w Rotterdamie, jak i w miejscach niekonwencjonalnych – w budynkach publicznych, na ulicach, w parkach i szkołach.
Tworzy projekty oparte na użyciu instalacji interaktywnych własnego pomysłu, zapraszając odbiorców do aktywnego i spontanicznego uczestnictwa.
Mieszkając w Holandii, zrealizował kilka tego typu autorskich projektów, m.in. Tracking Rotterdam (2009–2012), Tussen Beweging en Geluid (2016), Cool in Beweging (2018), we współpracy z różnymi instytucjami i fundacjami, angażując w uczestnictwo lokalne społeczności.
W 2020 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury.
W ostatnim czasie uczestniczył w projekcie Twórcze preteksty – wspieranie rozwoju osobistego i społecznego dzieci i młodzieży we Wrocławiu.
czytaj więcej
Zajęcia Light graffiti integrują ruch, światło i obraz wideo w instalacji interaktywnej.
Wykorzystują autorską cyfrową technikę wideo świetlnego graffiti, w której uczestnicy za pomocą małych światełek LED tworzą na żywo, swoim ruchem, ewoluujący w czasie rzeczywistym wirtualny obraz wideo.
Zajęcia wykorzystują naturalną dla dzieci ciekawość i skłonność do wyrażania siebie poprzez ruch, angażują ich aktywność fizyczną w kreatywnym działaniu, stwarzają możliwość użycia nowych technik do tworzenia różnorodnych wirtualnych obrazów – w sposób naturalny i intuicyjny.
Technika ta stanowi pomost między fizycznym ruchem dzieci a „malowaniem” na wirtualnym płótnie – ekranie projekcji. Efekt działania, rzutowany na ścianę, widoczny jest w czasie jego tworzenia. Tworzone obrazy stopniowo się przenikają, budując dynamiczną i nieprzewidywalną narrację.
W zajęciach tych chodzi przede wszystkim o uczestnictwo i interakcję – o połączenie zabawy z kreatywnością i walorem edukacyjnym.
„Perceptual feedback”
Zajęcia te wykorzystują instalację performatywną, integrującą ruch z obrazem wideo poprzez autorską technikę interaktywną, dzięki której ciało i jego ruch stają się instrumentem malowania wirtualnego obrazu – tworzącym różne kształty i kolory w obrazie wideo.
Uczestnicy, tworząc na żywo sobą i swoim ruchem wirtualny efekt graficzny, widzą go na bieżąco przed sobą w projekcji wideo – jak w lustrzanym odbiciu.
Technika ta opiera się na ekstrakcji ruchu z obrazu w oparciu o kontrast i kluczowanie koloru względem czarnego tła.
Użycie tego rodzaju technologii prowadzi do spotkania świata fizycznego (ruch ciała) ze światem wirtualnym (obraz wideo), generuje równoległość przestrzeni fizycznej i wirtualnej, przy czym obie wzajemnie na siebie oddziałują, przenosząc działanie z przestrzeni fizycznej w przestrzeń wirtualną.
Prowadzenie: Michał Osowski
Budynek główny, niecka, parter CSW
Warsztaty skierowane są do osób od 7 r.ż.
Limit miejsc: 8 osób w grupie (1. grupa godz. 12.00-13.00, 2. grupa 13.00-14.00, 3. grupa 14.00-15.00)
Michał Osowski – Kompozytor działający interdyscyplinarnie.
Studiował w Instytucie Sonologii w Konserwatorium Królewskim w Hadze, kompozycję w Konserwatorium Muzycznym Codarts w Rotterdamie oraz techniki interaktywne w IRCAM-ie w Paryżu.
Prezentował swoje prace zarówno w kontekście artystycznym, jak Cinémathèque Française w Paryżu czy festiwal De Wereld van Witte de With w Rotterdamie, jak i w miejscach niekonwencjonalnych – w budynkach publicznych, na ulicach, w parkach i szkołach.
Tworzy projekty oparte na użyciu instalacji interaktywnych własnego pomysłu, zapraszając odbiorców do aktywnego i spontanicznego uczestnictwa.
Mieszkając w Holandii, zrealizował kilka tego typu autorskich projektów, m.in. Tracking Rotterdam (2009–2012), Tussen Beweging en Geluid (2016), Cool in Beweging (2018), we współpracy z różnymi instytucjami i fundacjami, angażując w uczestnictwo lokalne społeczności.
W 2020 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury.
W ostatnim czasie uczestniczył w projekcie Twórcze preteksty – wspieranie rozwoju osobistego i społecznego dzieci i młodzieży we Wrocławiu.
