'

Program

Repertuar

Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

Grafika reklamowa
Caravaggio: Na tropie arcydzieła
„Caravaggio: Na tropie arcydzieła” to trzymający w napięciu dokumentalny thriller o sztuce, obsesji i pościgu za arcydziełem. W centrum jego akcji znajduje się historia o cudownie odnalezionym dziele Caravaggia „Ecce Homo”.
W kwietniu 2021 roku dom aukcyjny Ansorena w Madrycie wystawił obraz zatytułowany „Ecce Homo” z ceną wywoławczą 1500 euro. Autor dzieła pozostawał nieznany – do czasu. W ciągu kilkunastu godzin eksperci z Hiszpanii i Włoch rozpoznali w nim zaginione dzieło Caravaggia, mistrza baroku. Obraz został natychmiast wycofany z aukcji, a eksperci, marszandzi i kolekcjonerzy ruszyli do gry, oferując zawrotne sumy. Jednak wkrótce pojawiły się również głosy kwestionujące autentyczność obrazu i uczciwość rzeczoznawców. Jak poznać prawdę, gdy w grę wchodzą duże pieniądze?
Zrealizowany z napięciem godnym kina sensacyjnego dokument Álvaro Longorii (producent filmu „Wszyscy wiedzą”) odsłania kulisy rynku sztuki, potęgi przypadku i fascynujących losów arcydzieł, które znikają i powracają jak duchy przeszłości. Jednocześnie zapoznaje widza z niezwykłym warsztatem i twórczością Caravaggia. Michelangelo Merisi da Caravaggio (1571-1610), wielki reformator malarstwa europejskiego, jest jedną z najbardziej tajemniczych i fascynujących postaci historii sztuki. Był bezkompromisowy zarówno w podejściu do sztuki, jak i życia. Zerwanie z idealizowaniem formy na rzecz naturalizmu i dramatyzmu, posługiwanie się mocnym światłocieniem, kontrastami barwnymi czy zbliżeniami oburzało zwolenników klasycznego stylu, jednocześnie inspirując młodych artystów z całej Europy. Ogromne zainteresowanie, jakim cieszy się do dziś, wynika nie tylko z jego przełomowej techniki, ale także burzliwego i obfitującego w skandale życia. Skazano go na śmierć za zabójstwo, aresztowano i osadzono w więzieniu za udział w pobiciu, sam też przeżył zamach na swoje życie z rąk nieustalonego sprawcy
„Caravaggio: Na tropie arcydzieła” to gratka nie tylko dla fanów malarstwa barokowego, osób zainteresowanych kulisami działania rynku sztuki, ale także dla tych, którzy lubią soczyste kryminały o obrazach lub ich podróbkach, jak „Plan prawie doskonały”, „Koneser”, czy „Vinci”. Ten dokument ogląda się jak dobry thriller!

Grafika reklamowa
Chopin, Chopin!
Paryż, 1835 rok. Fryderyk Chopin ma 25 lat i jest ulubieńcem paryskich salonów, arystokracji i króla Francji. Żadne znaczące wydarzenie nie może odbyć się bez jego udziału. Widzimy go podczas nocnych eskapad i afterparty po koncertach. Zazwyczaj pełnego energii, przykrywającego chorobę żartem.
Jego życie ucieka, jednak Fryderyk nie zwalnia. Tworzy swoje największe dzieła, czasem na specjalne zamówienie, a jednocześnie z powodów finansowych, udziela lekcji gry na fortepianie. Jest podziwiany przez przyjaciół i uwielbiany przez kobiety. Z czasem jednak odkrywa, że najważniejsza w jego życiu jest muzyka.

Grafika reklamowa
Droga Przez Czas. Retrospektywa Akiry Kurosawy: Dersu Uzała
Połowa lat 70. zastała Akirę Kurosawę w trudnym miejscu. Reżyser, rozczarowany zarówno japońskim, jak i hollywoodzkim przemysłem filmowym, próbował popełnić samobójstwo. Ów gest był interpretowany jako przyznanie, że opuszczają go twórcze siły. Z tej perspektywy majestatyczne obrazy ussuryjskiej tajgi i prosta opowieść o zamieszkującym jej tereny myśliwym Dersu (tuwański aktor Maksim Munzuk) okazały się wybawieniem. Zrealizowany głównie za pieniądze Związku Radzieckiego i kręcony w rosyjskich plenerach na taśmie 70mm, „Dersu Uzała” jest oparty na książkach przyrodnika i etnografa Władimira Arsenjewa, które Kurosawa przeczytał kilka dekad wcześniej. Jeden z ulubionych tematów reżysera – relacja człowieka i natury, dawnych obyczajów i nowoczesności – znajduje tu malarskie, liryczne rozwinięcie. Zdobywca Oscara dla najlepszego filmu zagranicznego.

Organizatorzy: Stowarzyszenie Kin Studyjnych, Awareness Distribution
Partnerzy medialni: Filmweb, KINO, Pełna sala, SpoilerMaster - Podcast do słuchania po seansie, Magazyn Torii, MEK
Opracowanie tekstów: Sebastian Smoliński
Projekt graficzny: Katarzyna Kaffka

Grafika reklamowa
Droga Przez Czas. Retrospektywa Akiry Kurosawy: Ran
W momencie premiery „Ranu” Kurosawa miał 75 lat: wiek godny mistrza. Historyczny spektakl, oparty luźno na „Królu Lirze” i legendach o Motonarim Mōrim, został zamierzony przez reżysera jako ukoronowanie własnej drogi twórczej. W historii pana feudalnego Hidetory i jego trzech wiarołomnych synów odbija się być może historia samego filmowca: starzejącego się giganta kina, któremu trudno odnaleźć się w nowej rzeczywistości. I tym razem produkcja została częściowo sfinansowana przez zagranicznego producenta, dzięki czemu film mógł mieć wymarzony przez Kurosawę rozmach i skalę (praca nad scenariuszem trwała dekadę). W „Ran” każdy detal kolorystyczny, każdy element scenografii i kompozycji kadru, zostały zaplanowane z rozmysłem przez szukającego perfekcji reżysera. Efektem jest fresk, w którym spojrzenie z dystansu kontrastuje z rozdzierającym dramatem podzielonej rodziny.

Organizatorzy: Stowarzyszenie Kin Studyjnych, Awareness Distribution
Partnerzy medialni: Filmweb, KINO, Pełna sala, SpoilerMaster - Podcast do słuchania po seansie, Magazyn Torii, MEK
Opracowanie tekstów: Sebastian Smoliński
Projekt graficzny: Katarzyna Kaffka

Grafika reklamowa
Droga Przez Czas. Retrospektywa Akiry Kurosawy: Siedmiu samurajów
Najwspanialszy epos w historii japońskiego kina. „Siedmiu samurajów” zabiera nas w sam środek feudalnej, wyniszczonej wojnami XVI-wiecznej Japonii. Ubodzy wieśniacy szukają ochrony przed bandytami u równie ubogich roninów (wędrownych samurajów). Powstały w ten sposób sojusz dwóch stanów przejdzie próbę ognia, kiedy razem spróbują oni odeprzeć napad działających poza prawem rzezimieszków. Siłą „Siedmiu samurajów” jest precyzyjna, epicka, wypełniona szczegółami narracja, dzięki której poznajemy nie tylko tytułowych bohaterów, ale też całą wioskę: mikroświat, który lada moment może znaleźć się w zgliszczach. Okres zdjęciowy trwał aż 148 dni; w momencie premiery był to najdroższy z japońskich filmów. Ryzyko się opłaciło: duch przygody, kunszt bitewny i rozmach Kurosawy do dziś nie mają sobie równych.
Organizatorzy: Stowarzyszenie Kin Studyjnych, Awareness Distribution
Partnerzy medialni: Filmweb, KINO, Pełna sala, SpoilerMaster - Podcast do słuchania po seansie, Magazyn Torii, MEK
Opracowanie tekstów: Sebastian Smoliński
Projekt graficzny: Katarzyna Kaffka

Grafika reklamowa
Droga Przez Czas. Retrospektywa Akiry Kurosawy: Tron we krwi
Szekspir po japońsku? Legendarna adaptacja „Makbeta” w wykonaniu Kurosawy to mrożąca krew w żyłach wizja mieszająca europejskie źródła, azjatycki kontekst oraz autorski styl reżysera. Mroczna historia generała Washizu (Toshiro Mifune) oraz jego przenikliwej, podstępnej żony Asaji (Isuzu Yamada) to efekt przeniesienia na XVI-wieczną wyspę Hokkaido ponadczasowej tragedii o żądzy władzy oraz o cenie, jaką płaci się za zbrodnie popełnione w imię chorej ambicji. Kurosawa perfekcyjnie uzupełnia dramaturgię Szekspira (jak wspominał, „Makbet” był jego ulubioną sztuką Anglika) wyrafinowaną warstwą plastyczną inspirowaną teatrem nō oraz malowidłami tuszem (sumi-e) i ekspresyjnym wykorzystaniem świata przyrody, na czele z mgłą i deszczem. Donald Richie nazwał „Tron we krwi” dziełem „lodowatym” – jest to widowisko formalnie doskonałe, okrutne i przepiękne wizualnie.

Organizatorzy: Stowarzyszenie Kin Studyjnych, Awareness Distribution
Partnerzy medialni: Filmweb, KINO, Pełna sala, SpoilerMaster - Podcast do słuchania po seansie, Magazyn Torii, MEK
Opracowanie tekstów: Sebastian Smoliński
Projekt graficzny: Katarzyna Kaffka

Grafika reklamowa
Dzieci X Muzy. Ruchome obrazy i sztuka – wystawa zbiorowa + Park Rzeźby

Grafika reklamowa
Dzień Kina Polskiego: "Zamach"
11 listopada 2025 po raz kolejny świętować będziemy Dzień Kina Polskiego. Wraz ze Stowarzyszeniem Kin Studyjnych gorąco zachęcamy Was do udziału w akcji!
OPIS FILMU: II wojna światowa. W Warszawie trwają masowe łapanki i egzekucje, organizowane z rozkazu anonimowego dowódcy SS i policji. Polskie państwo podziemne odkrywa tożsamość zbrodniarza i wydaje na niego wyrok śmierci. Grupa konspiratorów pod dowództwem "Czarnego" przygotowuje precyzyjny plan zamachu. Młodzi ludzie zdają sobie sprawę z niebezpieczeństwa, jednak gotowi są podjąć najwyższe ryzyko. Nadchodzi dzień akcji. Cel zamachu – śmierć Kutschery – zostaje osiągnięty, jednak Polacy ponoszą ciężkie straty. Niektórzy z ciężkimi ranami trafiają do szpitali, inni próbują dotrzeć do bezpiecznej kryjówki. Tymczasem hitlerowcy rozpoczynają wielką obławę.

Grafika reklamowa
Il Volo. Najnowszy koncert z Doliny Świątyń
Retransmisja letniego show z Agrigento na Sycylii 2024
Specjalna poszerzona wersja tylko dla kin

Zobacz wielki show trzech utalentowanych młodych Włochów! Zaśpiewają dla Ciebie nie tylko najsłynniejsze operowe arie („Nessun dorma”, „E lucevan le stelle”, „La donna è mobile”), ale także hity z filmu „Gladiator” czy musicali „Upiór w Operze” i „Koty”. Zabrzmi również znana włoska pieśń „’O sole mio” i niezwykła muzyka Ennia Morricone. Nie zabraknie też legendarnej ballady „Hallelujah” Leonarda Cohena.
Koncertujący na całym świecie zespół Il Volo ma miliony fanów. To młode włoskie operowo-popowe trio (dwóch tenorów i baryton, 30–32 lata) odniosło już ogromny międzynarodowy sukces. Mają ponad miliard wyświetleń na YouTube. Artyści łączą operę i muzykę popularną razem (classical crossover & pop opera), aby w przystępny sposób przybliżyć piękno klasyki jak najszerszemu gronu słuchaczy.
Ten niezwykły koncert odbył się w wyjątkowym miejscu na południu Włoch. Latem 2024 roku artyści wystąpili w Valle dei Templi (Dolina Świątyń), wpisanym na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO monumentalnym zespole architektury helleńskiej na Sycylii. Ich występ podbił serca słuchaczy. Jego kinowa retransmisja jest więc niepowtarzalną okazją, by usłyszeć największe przeboje w wykonaniu tych trzech wyjątkowych śpiewaków: Piera Barone, Ignazia Boschetto i Gianluki Ginoble.
W koncercie wystąpi również sopranistka Pretty Yende, gwiazda nowojorskiej The Metropolitan Opera i mediolańskiej La Scali. Il Volo zaśpiewa z nią słynny toast (brindisi) z opery „La traviata” Verdiego.
Tytuł oryginalny: „Il Volo in the Valley of the Temples” [extended version for cinemas only]
Kraj produkcji: Włochy, USA
Rok produkcji: 2024
Reżyseria: Cristian Biondani
Obsada: Piero Barone, Ignazio Boschetto, Gianluca Ginoble
Data światowej premiery: 17.10.2025
Data polskiej premiery: 10.10.2025
Wersja językowa: angielska z polskimi napisami
Czas trwania: około 110 minut + 15 minut przerwy

bilety na wydarzenie
Kreatywne oprowadzanie dla osób dorosłych
Aktywna forma zwiedzania wystawy, podczas której uczestnicy nie tylko poznają wystawę od strony teoretycznej, ale przepracowują wybrane zagadnienia poprzez odpowiednio dobrane aktywności.
Prowadzenie: Patrycja Wójcik
Limit miejsc: 15 osób

Czas trwania: do 1,5 godz.

Więcej informacji: 56 610 97 16csw.torun.pl

Grafika reklamowa
Nieobecne dziedzictwa. Lotte Jacobi & Janina Gardzielewska – wystawa w ramach Vintage Photo Festival + Park Rzeźby

Grafika reklamowa
Notatnik malarski – warsztaty dla młodzieży i osób dorosłych
Czy notować można tylko słowem?
Podczas cyklicznych warsztatów malarskich uczestnicy poznają narzędzia, dzięki którym codzienne spostrzeżenia zostaną zapisane za pomocą malarskiego śladu. Twórcze działania pozwolą zrozumieć, jak patrzeć i widzieć; jak czytać obraz i na czym polega istota malarstwa.
Prowadzenie: Justyna Permus-Sałańska
Limit miejsc: 15 osób
Czas trwania: 1,5 godz.

Grafika reklamowa
Projekt: biżuteria artystyczna + Park Rzeźby

Grafika reklamowa
Skarbek
Od Miss Polonia do arcyszpiega! Prawdziwa historia Krystyny Skarbek od 3 października trafi do kin w Polsce i w Wielkiej Brytanii.
Polka z życiorysem jak James Bond. Jej historia w końcu doczekała się filmowej ekranizacji. Film „Skarbek”, o zagadkowym życiu Krystyny Skarbek, trafi do kin już 3 października. Krystyna Skarbek była pierwszą kobietą szpiegiem w historii brytyjskiego wywiadu. Przedwojenna Miss Polonia i mistrzyni jeździectwa za życia stała się legendą. Jej zagadkową i pełną zwrotów akcji biografię na wielki ekran postanowił przenieść brytyjski reżyser i scenarzysta James Marquand. „Skarbek” to thriller szpiegowski w gwiazdorskiej obsadzie. Tytułową rolę zagrała w nim Morgane Polanski – córka Romana Polańskego i Emmanuelle Seigner. Partnerują jej m.in. Malcolm McDowell, Steven Waddington, Frederick Schmidt, Ingvar Sigurðsson, Agata Kulesza, Piotr Adamczyk, Piotr Trojan oraz Jacek Beler.

Grafika reklamowa
SZTUKA UŻYTKOWA: Broszki z eko-skóry
Zapraszamy na zajęcia, podczas których każdy Uczestnik wykona dwie autorskie broszki ze sztucznej skóry.
To nie są warsztaty o perfekcji – to warsztaty o swobodnej ekspresji. Tu liczy się pomysł, odwaga i wyobraźnia! Ważniejszy jest proces aniżeli efekt końcowy. Twoje broszki mogą być np. abstrakcyjne, geometryczne, realistyczne, humorystyczne – dokładnie takie, jakie podpowie Ci intuicja.
W trakcie pracy uruchomisz kreatywność i odkryjesz, jak wiele radości daje tworzenie bez ograniczeń.
Na koniec zabierzesz do domu dwie niepowtarzalne broszki, które będą wyjątkowym wyrazem Twojego stylu i nastroju.

Warsztaty skierowane są do osób od 10 r.ż.
Czas trwania: ok. 1 godz.
Miejsce: sala audiowizualna w budynku B
Liczba miejsc: 15
Prowadzenie: Magdalena Grabowska

Grafika reklamowa
SZTUKA UŻYTKOWA: Pierścionki z mikrokoralików
Zapraszamy na pełne koloru i błysku warsztaty, podczas których każdy uczestnik wykona trzy autorskie pierścionki na gumce!
Wykorzystamy malutkie, różnorodne koraliki – szklane, plastikowe, metalowe, a nawet z kamieni naturalnych. Każdy zaprojektuje własną kompozycję, dobierając barwy i wzory tak, by stworzyć niepowtarzalny zestaw biżuterii.
To zajęcia, podczas których liczy się kreatywność i zabawa formą – a efektem będą nowoczesne, lekkie i stylowe pierścionki, które idealnie dopełnią każdą codzienną stylizację.
PS Warsztaty wymagają precyzji i dobrego wzroku:)

Prowadzenie: Magdalena Grabowska
Sala audiowizualna w budynku B
Limit miejsc: 15
Wiek: 12+

Grafika reklamowa
Warsztaty multimedialne i instalacja performatywna: Light Graffiti & Perceptual Feedback – wirtualne spotkanie ruchu, światła i dźwięku
„Light graffiti”
Zajęcia Light graffiti integrują ruch, światło i obraz wideo w instalacji interaktywnej.
Wykorzystują autorską cyfrową technikę wideo świetlnego graffiti, w której uczestnicy za pomocą małych światełek LED tworzą na żywo, swoim ruchem, ewoluujący w czasie rzeczywistym wirtualny obraz wideo.

Zajęcia wykorzystują naturalną dla dzieci ciekawość i skłonność do wyrażania siebie poprzez ruch, angażują ich aktywność fizyczną w kreatywnym działaniu, stwarzają możliwość użycia nowych technik do tworzenia różnorodnych wirtualnych obrazów – w sposób naturalny i intuicyjny.
Technika ta stanowi pomost między fizycznym ruchem dzieci a „malowaniem” na wirtualnym płótnie – ekranie projekcji. Efekt działania, rzutowany na ścianę, widoczny jest w czasie jego tworzenia. Tworzone obrazy stopniowo się przenikają, budując dynamiczną i nieprzewidywalną narrację.
W zajęciach tych chodzi przede wszystkim o uczestnictwo i interakcję – o połączenie zabawy z kreatywnością i walorem edukacyjnym.

„Perceptual feedback”
Zajęcia te wykorzystują instalację performatywną, integrującą ruch z obrazem wideo poprzez autorską technikę interaktywną, dzięki której ciało i jego ruch stają się instrumentem malowania wirtualnego obrazu – tworzącym różne kształty i kolory w obrazie wideo.
Uczestnicy, tworząc na żywo sobą i swoim ruchem wirtualny efekt graficzny, widzą go na bieżąco przed sobą w projekcji wideo – jak w lustrzanym odbiciu.
Technika ta opiera się na ekstrakcji ruchu z obrazu w oparciu o kontrast i kluczowanie koloru względem czarnego tła.
Użycie tego rodzaju technologii prowadzi do spotkania świata fizycznego (ruch ciała) ze światem wirtualnym (obraz wideo), generuje równoległość przestrzeni fizycznej i wirtualnej, przy czym obie wzajemnie na siebie oddziałują, przenosząc działanie z przestrzeni fizycznej w przestrzeń wirtualną.
Prowadzenie: Michał Osowski
Budynek główny, niecka, parter CSW
Warsztaty skierowane są do osób od 7 r.ż.
Limit miejsc: 8 osób w grupie (1. grupa godz. 12.00-13.00, 2. grupa 13.00-14.00, 3. grupa 14.00-15.00)

Michał Osowski – Kompozytor działający interdyscyplinarnie.
Studiował w Instytucie Sonologii w Konserwatorium Królewskim w Hadze, kompozycję w Konserwatorium Muzycznym Codarts w Rotterdamie oraz techniki interaktywne w IRCAM-ie w Paryżu.
Prezentował swoje prace zarówno w kontekście artystycznym, jak Cinémathèque Française w Paryżu czy festiwal De Wereld van Witte de With w Rotterdamie, jak i w miejscach niekonwencjonalnych – w budynkach publicznych, na ulicach, w parkach i szkołach.
Tworzy projekty oparte na użyciu instalacji interaktywnych własnego pomysłu, zapraszając odbiorców do aktywnego i spontanicznego uczestnictwa.
Mieszkając w Holandii, zrealizował kilka tego typu autorskich projektów, m.in. Tracking Rotterdam (2009–2012), Tussen Beweging en Geluid (2016), Cool in Beweging (2018), we współpracy z różnymi instytucjami i fundacjami, angażując w uczestnictwo lokalne społeczności.
W 2020 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury.
W ostatnim czasie uczestniczył w projekcie Twórcze preteksty – wspieranie rozwoju osobistego i społecznego dzieci i młodzieży we Wrocławiu.

bilety na wydarzenie
Wszystkie wystawy (bez wystaw specjalnych/komercyjnych) + Park Rzeźby Wystawa Stała

Grafika reklamowa
Wyprawa w głąb sztuki. Warsztaty rodzinne do aktualnych wystaw
„Wyprawa w głąb sztuki” to pomysł na nieszablonowe zwiedzanie aktualnych wystaw. To swego rodzaju ekspedycja, podczas której w atrakcyjny, przystępny i każdorazowo dostosowany do wieku uczestników sposób, wprowadzamy w świat sztuki. Podczas spotkania dzieci (6-12 lat) i opiekunowie aktywnie uczestniczą w spotkaniu, realizując przygotowane przez Dział Edukacji inspirujące zadania.

Maksymalna liczba uczestników: 20

Czas trwania warsztatów: 1- 1,5h

Wiek: 6+
Więcej informacji: 56 610 97 16
csw.torun.pl

Grafika reklamowa
WYSTAWA / Bill Viola: Visions of Time / Wizje Czasu
Godziny Otwarcia CSW:

Poniedziałek: NIECZYNNE
Wtorek-czwartek: 11:00-19:00
Piątek: 11:00-20:00
Sobota-Niedziela: 11:00-19:00

Godziny otwarcia Fundacji Tumult:
Poniedziałek: 10:00-16:00
Wtorek-czwartek: 10:00-19:00
Piątek: 10:00-20:00
Sobota-Niedziela: 11:00-19:00

CSW Wały gen. Sikorskiego 13 87-100 Toruń
Fundacja Tumult Rynek Nowomiejski 28, 87-100 Toruń

BILL VIOLA: VISIONS OF TIME / WIZJE CZASUNajwiększa w Polsce wystawa jednego z najważniejszych artystów współczesnych i pioniera video-artu – Billa Violi. 32 poruszające, medytacyjne prace prezentowane w dwóch toruńskich przestrzeniach: CSW "Znaki Czasu" oraz Fundacji Tumult. Wystawa, przygotowana w pierwszą rocznicę śmierci artysty, zaprasza widzów do refleksji nad czasem, pamięcią, duchowością i naturą ludzkiego doświadczenia. Prace Violi to obrazy, które się nie tylko ogląda – one działają na emocje, zmysły i wyobraźnię, oferując głębokie i niepowtarzalne przeżycie.Organizatorzy: Fundacja Tumult / Festiwal EnergaCAMERIMAGECentrum Sztuki Współczesnej "Znaki Czasu" w ToruniuKuratorzy: Marek Żydowicz i Kira PerovDyrektorka CSW "Znaki Czasu": Anna KompanowskaKoordynacja: Agnieszka SwoińskaProdukcja: Michał Prewysz-KwintoRealizacja: Wojciech RuminskiPartnerem głównym wystawy jest Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego.Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Miasta Toruń.Działania w ramach wystawy są współfinansowane z Funduszy Europejskich.Wystawa realizowana w ramach projektu "Sztuka Świata - Slow Flow". Partnerem głównym projektu jest Kujawsko-Pomorskie i Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza.

Grafika reklamowa
Życie dla początkujących
Przewrotna komedia o tym, że wampirów nie trzeba się bać. W rolach głównych wystąpili: Magdalena Maścianica, Michał Sikorski, Bartłomiej Kotschedoff oraz Małgorzata Rożniatowska.
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).

Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.

Skip to content